Web-analytiikka
Valjasta analytiikka tukemaan liiketoiminnan ja markkinoinnin kehittämistä. Analytiikka on erittäin olennaisessa roolissa markkinoinnin toimenpiteiden tulosten mittaamisessa, sivustolle asetettujen tavoitteiden toteutumisen seurannassa sekä asiakasymmärryksen lisäämisessä.
Hyödyllinen web-analytiikka perustuu liiketoiminnan tavoitteisiin ja huolelliseen suunnitteluun.

Valjasta analytiikka
Jotta web-analytiikka saadaan palvelemaan organisaatiosi tarpeita, voimme auttaa räätälöidyn KPI- ja mittaristosuunnitelman laadinnassa Qurun fasilitoimassa työpajassa.
Suunnitelma toimii sekä mittauksen teknisen toteutuksen että datan visualisoinnin ja dashboardien pohjana.
Huolellinen mittauksen tekninen toteutus varmistaa, että päätöksenteko pohjautuu oikeisiin tuloksiin ja oikeaan dataan.
Samanaikaisesti myös helppokäyttöiset ja ymmärrettävät datavisualisoinnit ja dashboardit ovat tulosten seurannan ja dataohjautuvan päätöksenteon jalkautuksen olennainen edellytys.
KPI:t ja mittaaminen
Tiedätkö miten hyvin digimarkkinoinnin toimenpiteesi ja verkkosivustosi toimivat suhteessa liiketoiminnan ja markkinoinnin tavoitteisiin?
Tai miten ylipäätään mitata näitä? Oikein määritetyt KPI (Key Performance Indicator) -mittarit auttavat sinua seuraamaan tavoitteiden toteutumista ja tukevat tavoitteellista kehitystä.
KPI:t eli avainmittarit vastaavat ikuisuuskysymykseen: Tuoko markkinointi liiketoiminnallista hyötyä?
KPI:t auttavat ymmärtämään yhteyttä liiketoiminnan tärkeimpien tavoitteiden ja markkinoinnin käytännön tekemisen kanssa.
Markkinoinnin tekijää hyvin määritetyt KPI-mittarit auttavat raportoimaan toimintaa liiketoiminnan kielellä. Tämä tekee varsinkin yritysjohdolle raportoinnista paljon vakuuttavampaa. Lisäksi KPI:t antavat markkinoinnin tekijälle tavoitteet, joita on helppo seurata ja pyrkiä kehittämään. Vanha sanontakin kuuluu "sitä saat mitä mittaat".
Suuret datamäärät ja monimutkaiset liiketoiminnan rakenteet voivat tehdä oikeiden mittareiden määrittämisestä kuitenkin haastavaa.
Qurun kokeneet konsultit auttavat sinua valitsemaan juuri sinun yrityksesi tavoitteellista kasvua tukevat mittarit sekä rakentavat oikeanlaiset raportit ja datanäkymät tukemaan dataohjautuvaa liiketoimintaa ja -markkinointia käytännössä.
Analytiikan tekninen toteutus ja tagienhallinta
Tagienhallintatyökalut ovat keskeisessä roolissa verkkosivuston mittauksen toteutuksessa. Niiden avulla voidaan hallita paitsi analytiikka- ja seurantatageja myös muita keskeisiä työkaluja, kuten Googlen palveluita, sosiaalisen median pikseleitä ja evästehallinnan ratkaisuja.
Meillä Qurulla on pitkä ja vankka kokemus tagienhallinnasta ja vaativien mittausratkaisujen toteuttamisesta eri ympäristöissä. Autamme organisaatiotasi analytiikan teknisessä asennuksessa, mittauksen optimoinnissa ja tagienhallinnan tehokkaassa hallinnassa varmistaen, että datasi on luotettavaa ja liiketoimintasi kannalta hyödynnettävää.
Google Analytics 4
Google Analytics 4 (GA4) on Google Analyticsin uusin versio, joka tarjoaa kattavamman näkymän asiakaspolkuun eri laitteilla ja kanavissa. Sen kehittynyt raportointi, tapahtumapohjainen datamalli ja tekoälypohjaiset ennusteet auttavat yrityksiä tekemään dataohjautuvia päätöksiä.
GA4 on jatkuvasti kehittyvä alusta, johon Google tuo säännöllisesti uusia ominaisuuksia. Qurulla seuraamme tiiviisti näitä päivityksiä ja tuomme uusimmat ratkaisut asiakkaillemme, jotta asiakkaamme voivat hyödyntää GA4:n kehittyviä mahdollisuuksia mahdollisimman tehokkaasti.
Autamme organisaatiotasi hyödyntämään GA4:n täyden potentiaalin – aina strategisesta suunnittelusta ja räätälöidyistä mittauksista tehokkaaseen raportointiin ja analytiikkaintegraatioihin.
Google Analytics 360
GA360 on vaativampiin analytiikkatarpeisiin suunniteltu maksullinen versio Google Analyticsista. Google Analytics 360 on erityisen hyödyllinen seuraavissa tilanteissa:
- Sivustolla on paljon liikennettä
- Halutaan seurata tarkasti kohdennettujen markkinointitoimenpiteiden tuloksia
- Ilmaisversion muokatut muuttujat ja mittarit eivät riitä omiin mittaus- ja mittaristotarpeisiin
Kun tarvitset asiantuntevaa tukea GA360:n käytössä, Quru on luotettava ja ainutlaatuinen kumppani. Olemme ylpeitä ollessamme Suomen ensimmäinen ja tällä hetkellä ainoa GA360-version virallinen jälleenmyyjä. Tarjoamme asiakkaillemme asiantuntemusta ja räätälöityjä ratkaisuja Google Analytics 360:n tehokkaaseen hyödyntämiseen.